Uprzejmie informujemy, że ulega zmianie sposób zamawiania węgla dla mieszkańców, realizowany na podstawie ustawy z dnia 2 listopada 2022r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz.U. z 2022, poz. 2236).
W związku z małym zainteresowaniem zakupem węgla po preferencyjnej cenie 2 tys. zł za tonę (wnioski składane przez mieszkańców nie są opłacane), jesteśmy zmuszeni do zmiany sposobu zamawiania i sprzedaży węgla. W celu zakupu węgla, zainteresowany wnioskodawca jest zobowiązany złożyć wniosek i, po jego pozytywnej weryfikacji, opłacić należność za węgiel. W przypadku sortymentu „groszek” Gmina Olsztyn dokona zbiorczego zamówienia węgla wyłącznie dla mieszkańców, którzy zakontraktowali dostawę tj. złożyli wnioski i dokonali wpłaty za węgiel.
Po zrealizowaniu zbiorczej dostawy węgla w sortymencie „groszek” do składu MPEC, Gmina poinformuje mieszkańców o terminie odbioru zakontraktowanego węgla. W przypadku małej ilości wpłat, termin dostawy sortymentu „groszek” dla mieszkańców może ulec wydłużeniu, co jest spowodowane koniecznością zapewnienia ilości węgla, dla której jest możliwe dokonanie transportu z miejsca odbioru.
Jednocześnie informujemy, że węgiel w sortymencie „orzech” jest dostępny dla mieszkańców na składzie MPEC. Po wyczerpaniu obecnych zapasów magazynowych, zbiorcze zamówienia tego sortymentu będzie się również odbywała w oparciu o rzeczywiste zapotrzebowanie tj. po opłaceniu przez mieszkańców należności za węgiel.
Szczegółowe informacje – tel. 89 524 12 93.